Hesselholt

Velkommen i Børnehuset Hesselholt.

Børnehuset Hesselholt har til huse i en tidl. produktionsskole, hvorfor vi, i forhold til børneantallet med gennemsnitlig 90 børn, har rigtig mange kvadratmeter at boltre os på; Ca. 1000 kvadratmeter, hvilket vi værdsætter på daglig basis! Vi har nu 9 år på bagen – og nyder stadig godt af ny renoverede fysiske rammer og en stor legeplads.  Vores børnehus ligger geografisk ret centralt i Arden, tæt på byens folkeskole, Rold Skov og vores dejlige dyrepark og naturlegeplads.

Vores familier repræsenterer en god blandet landhandel af mange forskellige faggrupper og socialgrupper.

Vi er et funktions- og aldersopdelt børnehus med børn i alderen 3-6 år, og vi huser også en ”Trækfuglegruppe”, hvor vi samler dagtilbuddets kommende skolestartere (5-6 årige) 1 år forud for skolestart. Denne ”førskole-funktion” har vi haft siden opstarten i 2013.

Børnehaveafdelingen og Trækfugleafdelingen er ca. lige store i antal – men børnetallet kan afvige fra år til år.

Hesselholt er uddannelsesinstitution for pædagogstuderende samt pædagogisk assistent elever.